De dienst integrale veiligheid staat in voor de ontwikkeling van een integraal en geïntegreerd beleid om overlast en onveiligheid aan te pakken. Er wordt een integraal veiligheidsplan ontwikkeld met focus zowel op preventieve maatregelen als op bestuurlijke handhaving.
De dienst integrale veiligheid en vergunningen:
- adviseert de burgemeester in het te voeren beleid
- voert het door het bestuur uitgetekende preventie- en handhavingsbeleid uit, samen met zowel interne als externe diensten.
De uitvoering van het integrale veiligheidsplan wordt vertaald in opdrachten van de dienst integrale veiligheid. Deze opdrachten zijn samengevat in vijf clusters:
- Noodplanning en crisisbeheer
- Beheer centraal meldpunt
- Preventie van criminaliteit en overlast
- Uitvoering vergunningenbeleid – beperkt. – op gemeenteniveau, geen gemeenschapswacht. -
- Handhaving en toezicht
Als diensthoofd integrale veiligheid en vergunningen ben je verantwoordelijk voor de volgende taken:
- De operationele coördinatie (de dagdagelijkse leiding) van de dienst
- De optimale afstemming van de bij de hierboven aangehaalde opdrachten
- De realisatie van de actieplannen van de dienst
- Het ontwikkelen van projecten in het kader van nieuwe uitdagingen waarmee de stad wordt geconfronteerd
- Het coachen van de medewerkers in de hun toegewezen opdrachten
- Het ontwikkelen en onderhouden van netwerken en samenwerkingsverbanden (zowel intern als extern) om bepaalde opdrachten tot een goed einde te brengen.
- Het voorbereiden van de agendapunten van de strategische coördinatiecel (= burgemeester, politie, hulpverleningszone, dienst IVV) die de afstemming bewaakt tussen de strategisch gestelde doelen en de operationele doelstellingen met de hieraan verbonden acties. De coördinatiecel is verantwoordelijk voor de optimale afstemming tussen de beleidsplannen opgesteld door stad, politie en hulpverleningszone.
Je slaagt voor de selectieprocedure: competentieproef, gevalstudie en een grondig sollicitatiegesprek. Indien je slaagt voor de schriftelijke proef word je uitgenodigd voor een grondig sollicitatiegesprek. Indien slaagt voor de ganse selectieprocedure word je uitgenodigd voor een assessment
- Meewerken aan een bruisende stad in verandering binnen een team van fijne collega’s
- Een voltijdse arbeidsovereenkomst van onbepaalde duur met een salarispakket in de weddeschaal A1a-A3a geïndexeerde bruto maandwedde (minimum 3714,42 euro, maximum 6536,18 euro)
- Heel wat extralegale voordelen: maaltijdcheques (8 euro/dag), hospitalisatieverzekering, extralegaal pensioen, laptop ter beschikking, smartphone met abonnement, gratis woon-werkverkeer met het openbaar vervoer, fietsvergoeding en ecocheques
- Respect voor jouw work-life balans: 35 dagen jaarlijkse vakantie, collectief verlof tussen kerst en nieuwjaar, een flexibele arbeidsregeling met de mogelijkheid tot thuiswerk, …
Relevante ervaring en anciënniteit worden in aanmerking genomen
Sofie Schrevens
016 24 73 77
sofie.schrevens@tienen.be